Havet

2009-06-28 | 22:30:00

Inte svårt att lista ut vart jag har varit i dag va? Med tanke på rubriken menar jag. Japp, det blev alltså havet i dag igen. Börjar liksom komma in i det nu. Gå upp på morgonen, äta frukost och dra ut och stanna ute tills på kvällen då man kommer hem igen och sedan sätter sig framför tvn för att titta på en bra långfilm.

I dag lyckades vi få vår favoritplats på Aröd (till skillnad från i går då vi hamnade på den stora gräsmattan). Men det är väl så det blir när man kommer i väg för sent. Det gjorde vi i och för sig i dag också, men nu kom vi precis när de som hade "vår" plats gick hem. Så antingen ska man vara där jättetidigt eller så ska man komma när folk börjar åka hem.

Det var jättevarmt. Visst har det varit varmt tidigare också men i dag var det verkligen.. extremt. 29 grader enligt bilens termometer. Tror verkligen jag har fått mycket färg i dag. Konstigt (men tur) att jag inte bränt mig bara.

Jag åt en väldigt rejäl frukost i morse (på tal om ingenting). Brukar ju typ äta mackor med te eller sådär men i dag hade mamma redan gjort mat när jag kom upp. Så jag började dagen med potatis, prinskorv och rödkål. Lite julaftonskänsla där. Kände lukten av det när jag var på väg mot köket och minns att jag tänkte att "gud, det luktar julafton". Trevligt var det i allafall. Speciellt eftersom det är mitt i sommaren och allt.

Stannade ute på stranden tills nyss, då vi kom hem igen. Och nu ska jag självklart i vanlig ordning se på en film eller något och dricka te. Senare i kväll (eller i natt/ tidigt i morgon) blir det två avsnitt av OC också med Tilda. :) Vi kollade klart på säsong 1 i går och passade då på att se alla tre avsnitten på skivan. Men i dag blir det nog två, som vanligt.





Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hya vad varmt det var idag alltså. Härligt!

2009-06-28 @ 23:49:05
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Mathilda

sv: Vette fan du =O

2009-06-29 @ 17:19:01
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics