Måndagskvällar

2009-06-30 | 01:19:16
Jag typ älskar måndagskvällar. Och även om andledningen till det är lite lame så bryr jag mig inte. Jag älskar dom lika mycket för det.

Varje måndagskväll (eller ja, inte varje eftersom jag har ett minne som en kratta.. men de flesta) har jag nämligen min efterlängtade tvkväll. Detta innebär att jag mellan klockan 21.00 och 00.00, våldgästar Mathildas rum. Det roliga är att jag själv har en tv i mitt rum, men ändå föredrar jag att sätta mig inne hos henne och titta (emot hennes vilja då såklart.) Kanske är jag socialare än vad jag tror?

Att det just är måndagskvällar som blivit min officiella tvkväll är väl inte så konstigt om man tänker efter. Det råkar vara så att det är den kvällen i veckan då det går bäst program (enligt mig.) Och flest bra program i sammanhängande följd. Vad skulle det vara för tvkväll om ett program gick vid sju, sen en timmes paus och sen ett till vid typ nio, och sen ett annat på en annan kanal vid halv tolv. Not good.

När min tvkväll väl har börjat, byter jag inte kanal förrän den är slut. Jag håller mig till sexan hela tiden. Och programmen jag ser är; 21.00 - 22.00 - Two and a half Men, 22.00 - 23.00 - My name is Earl, 23.00 - 23.30 - Two and a half Men, 23.30 - 00.00 - Scrubs.

Kan inte bli mycket bättre, right? Dessutom bunkrar jag upp med diverse godsaker (i dag fick det dock bli en kopp hallonte och tre mackor) så att jag klarar av att sitta still 3 timmar i streck. Brukar gå bra.

Så har du någonsin tråkigt en måndagskväll så vet du ju vad du kan göra. Ett tips bara! (För att jag är ju den enda personen som kollar på dessa program menar jag). Whatever.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Mysig tv-kväll alltså! Grymma program :)

2009-06-30 @ 01:22:58
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics