Mini-midsommar

2009-06-20 | 20:42:25

Med tanke på att vi var på bröllop i går (på midsommarafton) så blev det inte riktigt ett lika traditionellt midsommarfirande detta året som vi annars brukar ha. Självklart var det roligt med en förändring, men vi kände att vi ändå inte ville tappa hela midsommarkänslan. Därför fixade vi ett mini-midsommar i dag i stället. Vi bjöd hem farmor hit, eftersom hon inte orkar ta sig ut och göra så mycket på egen hand.

Vi åt middag med typiska inslag av midsommar (sill, potatis, gräddfil, gräslök). Till efterrätt blev det jordgubbar. Jag åt som vanligt för mycket så jag blev jättemätt. Eftersom jag inte gillar det mesta som serverades, körde jag på färskpotatis som jag delade i små bitar och doppade i min egen lilla dip (gräddfil, grillkrydda, vitlökssalt och citronpeppar). Det är faktiskt jätegott. Har ätit det flera midsomrar i rad nu. PATENT på den, bara så alla vet.

Jag tog en bild på min skål med jordgubbar för jag ville ha en fin bild till detta inlägget men det såg inte så gott ut så det får bli ett inlägg utan bild i dag. Ville bara säga det, typ.


Kommentarer
Postat av: amanda

Snygg header :)

2009-06-20 @ 23:44:43
URL: http://amoriito.blogg.se/
Postat av: nathalie

hehe tack, hade du det trevligt då? :)

2009-06-21 @ 02:51:35
URL: http://nathaliebr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics