Ny datormus

2009-06-25 | 14:23:53
I går när jag hade suttit vid datorn en stund så bara lade min datormus av. Eftersom jag har en sladdlös så är detta inget ovanligt eftersom det oftast bara betyder att det är dags att byta batteri. Så jag bytte batteri precis som vanligt, men när jag började röra på den så hände det inget. Jag tog ut batterierna och kollade om jag satt dom åt rätt håll, blåste lite i fall det kanske råkat komma damm i, testade igen, osv. Efter ungefär en kvart kunde jag konstatera att min mus nog faktiskt var död, och att den inte kommer tillbaka.

Letade fram och testade en gammal vi hade undanlagd från när vi hade tre datorer (har bara två nu), men den fungerade inget vidare. Den gick att röra på och sådär, men så fort man klickade på något så frös den och var tvungen att startas om.

Fick därför köpa en ny. Det fick bli en "HP Wireless Laser Mini Mouse". Så gulligt namn tycker jag. Och detdär med "mini" stämmer väldigt bra. Den är pytteliten! När jag lägger den bredvid min gamla så ser det skitlöjligt ut. Och shit vad ovant det var för handen i början. Min hand är för stor, eller nåt (och jag har ändå rätt små händer).

Jag försökte ta kort på den tillsammans med ett lypsyl för att visa hur liten den är. Men det syns inte så bra. Men liten är den i allafall.


Kommentarer
Postat av: J. ONLY

Ja. Elle hur :D jag tycker om dem alla :D

2009-06-25 @ 17:49:39
URL: http://jonly.blogg.se/
Postat av: Mathilda

aww. piper musen om man klämmer på den?

2009-06-25 @ 20:36:23
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics