Amanda har en blogg

2009-05-27 | 16:11:57

Japp, nu är det alltså officiellt, (eller egentligen väldigt inofficiellt eftersom nästan ingen vet om det ännu.) Jag har nu, ungefär 10 år efter alla andra bestämt sig för att börja blogga. Hur det kommer sig och varför är fortfarande, till och med för mig okänt. Jag har funderat på att skaffa en blogg i ungefär ett halvår. Och det är rätt så länge. Andledningen till att det inte blivit av förrän nu tror jag först och främst beror på att jag är lat.
 
Jag kan erkänna redan nu att jag har väldigt svårt att få saker gjorda. Jag planerar allting i förväg en längre tid, men det blir ändå inte av förrän långt senare. Har jag tex ett skolarbete som ska lämnas in på en måndag så blir det oftast att jag sitter på söndag kväll och skriver klart det i panik. Inte bra, med andra ord. Jag tror därför att detta har bidragit ganska mycket till min osäkerhet inför att skaffa en blogg. Jag har aldrig kunnat se mig själv som en seriös bloggare, som lägger ut sitt liv på internet. Jag kommer säkert inte ens att uppdatera ofta. Varför ska jag ens ha en blogg om jag aldrig skriver? Detta var en fråga som cirkulerade i mitt huvud under hela det halvåret då jag funderade på att börja blogga.

Svaret på den frågan har jag fortfarande inte kommit fram till. Däremot har jag nu såhär i efterhand bestämt att det inte spelar någon roll. Jag har inte denna bloggen för någon annans skull, utan för min egen. Vill jag ha en blogg, så ska jag bannemej ha det också. Ellerhur? Sedan huruvida ofta jag kommer att skriva eller vad jag kommer att skriva om, ja det får vi se helt enkelt. Troligtvis kommer det bli mest om vad jag gör på dagarna, framtidsdrömmar, recensioner, musik, filmer(?), bilder, tankar och idéer, tips, listor och annat allmänt ointressant babbel. Precis som alla andra bloggar, typ. Låter det bra? Det tycker i allafall jag.

Ja, detdär var meningen att det skulle vara någon slags introduktion till denhär bloggen. Tycker egentligen inte att den blev något vidare bra, men det får duga. Jag vet inte hur många gånger jag skrivit om detta inlägget (hrrm och fortfarande är det inte bra). Men jag orkar inte mer nu. Om jag fortsätter i denhär takten lär det inte bli mer än ett inlägg i veckan. Så som sagt, det får vara bra nu. Hoppas jag har gjort något sorts intryck i allafall. Snart börjar bloggandet på allvar (hoppas jag).

Vi ses igen? (:


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Yeay Amanda bloggar! =D

2009-05-27 @ 16:33:44
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ohja, det gör hon!

2009-05-27 @ 16:39:00
Postat av: Sanna

Hahahahahaha :D jag har tråkigt ok? :(

2012-05-13 @ 23:49:22
URL: http://sannis.se
Postat av: Sanna

Välkommen till bloggvärlden btw. HAHA

2012-05-13 @ 23:49:37
URL: http://sannis.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics