För mycket text?

2009-05-29 | 16:36:11
Om man kommer in på min blogg så tror jag att man ganska snabbt märker att den består till typ 99% av text och 1% av bilder. Detta är inget som jag medvetet har gjort, utan det har mest bara blivit så. Det känns bara som att jag har så himla mycket att säga. Det bara kommer, liksom.

Eftersom jag själv är van bloggläsare (läser väl ungefär ett 10-tal bloggar om dagen, regelbundet, I'm a slave), och efter att jag nu har granskat innehållet i majoriteten av bloggarna som finns, har jag kommit fram till att alla de stora kända bloggarna har det precis tvärt om.

Nästan alla bloggar jag dagligen besöker har massa, massa bilder och lite text. Typ en stor bild och en liten kommentar under och eventuellt en kort text som förklarar vad personen har gjort under dagen eller vad den ska göra snart.

Är det detta som går hem kanske? Jag menar, de får många läsare och folk kommer tillbaka. En blogg blir väl mer intressant med bilder, antar jag. Fast är inte det ganska självklart? Hur många är intresserade av att läsa långa inlägg skrivna av helt random personer? Jag tror inte jag hade varit särskilt intresserad av de bloggar jag läser om det inte varit för alla bilder. Och jag hade defenitivt inte varit speciellt intresserad av min egen blogg. Det spelar liksom ingen roll om innehållet är bra, så länge det är för långt.

Nu börjar detta inlägget också bli för långt. Men frukta icke, jag är klar nu. Ville bara ha det sagt. Jag ska försöka korta av i framtiden och lägga in fler bilder (när jag får en ny kamera). Kan inte lova något, men kan försöka.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Men eftersom du skriver för dig själv (och mig ehehhehee=)) så gör det inget om du har mycket text, för det tycker iallafall JAG är intressant att läsa. Fast visst är det ju kul om andra också gillar att läsa ens inlägg och besöka ens blogg, mm. Du får skaffa dig en kamera i sommar! :)

2009-05-29 @ 16:39:42
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Mathilda

sv: Nah, det skulle jag inte tro, men ändå fan. =)

2009-05-29 @ 16:40:59
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: linn.

Jag kan oxå tycka att du har fåtal bilder och mycket text i varje inlägg som kan bli lite jobbigt. så roligare att ha lagom med text och många bilder. Du skulle nog ha flera bloggläsare då.

2009-06-02 @ 17:05:53
URL: http://linnzenbrunett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics