Ledig i dag

2009-05-28 | 13:32:27

I dag är det Torsdag, vilket som för de flesta andra innebär en helt vanlig veckodag med skola alternativt arbete. Men så är det inte riktigt för mig. Ända sedan min praktik på BR-leksaker på Kungsgatan i Göteborg tagit slut, har torsdagarna för mig blivit som en slags vilodag. Jag har nämligen under hela läsåret praktiserat på BR på torsdagar och fredagar, vilket har inneburit att jag bara gått i skolan 3 dagar i veckan. Efter denna praktiktid tog slut, fick vi ledigt på alla torsdagar fram till sommarlovet, och praktikdagen på fredag ersattes med en vanlig skoldag. Skönt va? I och för sig hade det väl varit bättre om jag haft min lediga dag på fredagar i stället (långhelg). Men vad ska man göra? Man får vara nöjd med vad man får.

Men trots denna frihet som jag faktiskt har i dag, valde jag ändå att ställa klockan på ringning vid 10.00, då jag gick upp. Varför gjorde jag detta då? Jag hade kunnat ta hur lång sovmorgon som helst egentligen. Men jag kände att det är onödigt att sova bort hela dagen när man kan få saker gjorda. Men tro mig, jag är inte vanligtsvis såhär duktig. Dethär är nog bara en såndär engångsförteelse. Never to be seen again, tyvärr.

I vilket fall, jag gick som sagt upp klockan 10 i morse, samtidigt som min syster. Jag kokade te till oss båda och vi satt och pratade medans hon sminkade sig och gjorde sig i ordning för skolan. Det är inte ofta vi hinner äta frukost tillsammans annars, så det var trevligt. Jag passade även på att ge henne sin födelsedagspresent (som jag skrev i föregående inlägg).

När hon hade gått satte jag mig vid datorn en stund, innan jag kom på att jag kanske borde göra något nu när jag ändå gått upp så "tidigt". Det är ganska mycket saker som skulle behöva bli gjorda i dag. Bland annat borde jag städa mitt rum, som blivit lite väl stökigt. Speciellt viktigt är det eftersom vi ju ska ha gäster senare i dag. Då vill man ju inte att dom ska se alla kläder på golvet.

Nu har jag i allafall duschat och sminkat mig. Tror jag ska dra ut en sväng på stan eller något. Är så tråkigt att vara ensam hemma när alla andra är i skolan/ på jobbet. Vi får se vad som händer. Jag uppdaterar senare under dagen och berättar vad jag gjorde.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Nu är jag nyfiken på att få höra vad det blev efter duschningen och sminkningen! =)

2009-05-28 @ 15:38:12
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics