Modell?

2009-05-30 | 23:30:01

Kom på att jag glömt berätta om en sak som hände i går när jag var på Liseberg. Jag hade i stort sett precis kommit dit och hade bara hunnit leta upp Ellen. Vi pratade lite sådär och bestämde oss ganska snabbt för att gå och köpa åkpass.

När vi stod i kön och väntade på att det skulle bli vår tur, kommer en man fram till oss och frågar typ hur gammal jag är. Det kom väldigt plötsligt och jag blev rätt förvånad bara. "Hur gammal jag är?" frågade jag och såg aningen chockad ut. Undrade ju vem han var och varför han frågade mig liksom. Han nickade och jag svarade att jag är 18. Sedan frågade han mig hur lång jag är och då började jag bli lite sådär.. vad har det med något att göra? Men jag sa i allafall hur lång jag var (175 cm). Då sa han något jag inte minns vad (det var rätt mycket folk runtomkring och rätt högljutt) och fiskade upp ett kort som han sträckte fram till mig. Jag tog emot det och läste lite snabbt. Fattade rätt snabbt att det var hans visitkort, märkt med "Modellink".

Då gick det plötsligt upp ett ljus för mig. Modellink har man ju hört talas om. Det är ju en av Sveriges största modellagenturer. Minns inte riktigt vad som sades därefter men han sa att jag borde komma förbi deras kontor i Göteborg i allafall. Jag sa något om att ja, det kanske jag kan göra, och tackade så mycket för kortet. Hela grejen gick väldigt snabbt men jag blev väldigt glad efter det och kunde inte sluta tänka på det på länge. Haha.

Så det var det. Kanske borde jag ta en sväng förbi deras kontor i veckan? Jag vet inte riktigt vad jag ska tro ännu. Men men..


Kommentarer
Postat av: Mathilda

kuul

2009-05-31 @ 00:01:09
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Anonym

visa bild på dej, man blir ju nyfiken på hur du ser ut ju haha =)

2009-05-31 @ 00:21:26

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics