What money CAN buy

2009-05-31 | 15:12:46
Som de flesta säkert är väldigt medvetna om så är det ju Mors dag i dag. Och på grund av detta är det meningen att man ska antingen köpa eller göra något för sin kära mamma. Jag och min syster har varit medvetna om att denna dagen närmat sig ganska länge nu, men vi har liksom inte riktigt agerat.

Förrän nu. I morse åkte föräldrarna ut till stranden för andra dagen i rad. (Jag orkade inte eftersom det blev väldigt länge i går och jag vill inte bränna sönder mig.) Då insåg min syster att det är ett gyllene tillfälle att fixa present nu när de ändå är bortresta. Men då var bara frågan; vad ska man köpa? Vi funderade på diverse saker innan vi kom på att vi kanske bara borde köpa samma som vi alltid köper. Något väldigt klassiskt. Det fick bli en chokladask med romerska bågar och två trisslotter. Lite opersonligt, men vem tackar nej till choklad och möjligheten att vinna pengar? Inte min mamma i allafall.

Då var bara problemet hur vi skulle få tag på detta. Jag orkar liksom inte sminka mig för att gå bort till affären i 10 minuter. Och att gå ut osminkad kommer inte på fråga. (Inte ens med stora solbrillor). Men min syster fortsatte försöka få mig att inse att min inställning är väldigt egoistisk och att jag väl kan offra mig nu när det ändå är mors dag. Jag hade nästan gett upp hoppet, då jag plötsligt kom på en enligt mig själv lysande idé; jag kan muta syrran med pengar.

Självklart var det tänkt att vi skulle dela på kostnaden, och betala ungefär hälften var. Men jag föreslog att om hon går bort och handlar själv, kan jag stå för hela kostnaden. Efter några sekunder av nervös väntan svarade hon slutligen "Ja", och problemet var löst. Man kan alltså få folk att göra som man vill, så länge man har pengar. Det gillar jag. Pengar är makt.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

typ haha. ^__^

2009-05-31 @ 15:21:25
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics