Den femte oktober

2009-10-06 | 11:16:51

Tjoho! (Nej, jag är inte så pigg som jag låter. Ville bara börja med en trevlig hälsningsfras för en gångs skull).

I dag gick jag upp så tidigt som åtta. Självklart var det inte så att jag bara vaknade då och bestämde mig för att gå upp, utan jag var tvungen eftersom jag skulle vara hos tandläkaren fem över nio. Men som tur är bor jag så nära så det räcker att jag går upp ca en timma innan.

Åt frukost och gjorde mig i ordning (klädde på mig och sminkade mig alltså), borstade tänderna extra noggrant och gick sedan ut i höstkylan. För usch, vad kallt det börjar bli nu alltså. Galet! Visst, det är oktober och allt, men vi får inte glömma bort att bara för två månader sedan hade vi fortfararande sommarlov. Och jag badade i havet så sent som den 10 september. Det är inte ens en månad sedan.

För en månad sedan kunde jag alltså gå runt i bikini på stranden, och nu fryser jag till och med om jag har på mig både jeans, kofta, jacka och skor. Det är sjukt vad fort vädret kan ändras på kort tid. Och sorgligt, hehe. Snart får man väl börja med vantar och halsduk också. Brr.

Tandläkarbesöket gick i allafall bra. Dom sa att jag hade väldigt fina, rena tänder. Jag hade inga hål (såklart. Har aldrig haft och funderar inte på att skaffa några heller). Är väldigt nöjd med mina tänder faktiskt. Speciellt efter att ha haft tandställning i ca två år. Det gjorde bara allting ännu bättre.

Nu ska jag koka en kopp te och sätta mig och kolla på Top Model Australien i en timma. Har typ börjat följa det lite halvt. Det är bra, men inte lika bra som den amerikanska versionen då. I dag börjar ju Desperate Housewives igen också. Det ska bli kul. Har saknat det! 21.00 på Kanal 5. Missa inte!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Det är svinkallt på morgonen, jah.

Kul med Desperat ikväll! :D

2009-10-06 @ 13:11:21
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics