Little Miss Sunshine

2009-10-25 | 00:40:43

Det blev ingen skräckfilm i kväll. Däremot blev det en annan mycket bra film som jag faktiskt blev ännu gladare av att den var just i kväll. Little Miss Sunshine är en film som jag har viljat se ända sedan den kom ut (dvs 2006).

Jag var inne i en slags JonBenét Ramsey-period (alltså om hennes olösta case) där runt 2006/2007. Och så kom denna filmen bra tajmat med ett för mig då väldigt aktuellt ämne: Skönhetstävlingar, eller "Beauty Pageants" för småflickor. För det finns ju sådana tävlingar i tex USA, där de klär upp och sminkar 5-åringar så att de ser ut som 20. 

Jag vet inte riktigt vad min åsikt är om denna typen av tävlingar. Jag är väldigt, väldigt splittrad faktiskt. Och det kanske verkar konstigt eftersom de flesta är snabba med att ropa ut att "Det är fel. Fy för sådana tävlingar". Men ni måste förstå att bara för att jag inte direkt påpekar att jag tycker att dessa tävlingar inte borde få finnas och bla bla, så betyder det inte att jag är för dem. Jag är bara inte fullt emot dem. Jag tror inte att alla flickorna som är med tycker att det är så hemskt som folk försöker få det att låta. Visst är det stressigt och mycket press på dem. De får inte mycket tid över till att vara barn. Men om man gör det några gånger bara?

Jag kan själv tänka mig att när jag var i den åldern, skulle jag säkert ha tyckt det var kul att få känna mig fin och bli applåderad åt och få stå i rampljuset en stund. Why not, liksom? Det hade inte skadat mig för livet. Herregud..

Filmen var i allafall väldigt bra. Stod att den är femstjärnig, och det håller jag med om. Helt klart värd fem stjärnor. Kommer definitivt att se den igen. Den är inte som man tror. Den är bättre.



Orkar inte skriva hela handlingen här. Det blir för mycket text som ingen ändå orkar läsa. Är du intresserad av filmen så kan du ju se trailern här.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Filmen var jättebra! Väldigt knäpp och skum - precis som det ska vara.



Hennes bror var ju för jävla rolig ibland, och tja... hela familjen var knäpp haha. <3

2009-10-25 @ 00:52:15
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Snygg ny desiiiiiiign! <3

2009-10-25 @ 01:11:14
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics