Back to school

2009-09-22 | 16:36:04

Eller ja, nästan i allafall.

Som jag skrev här förra onsdagen, så har jag blivit antagen till att få läsa Historia A på Komvux i en termin. Det kommer alltså inte att vara som att gå tillbaka till skolan igen, eftersom jag bara kommer att läsa ett enda ämne. Men jag kommer i allafall att ha lektioner två dagar i veckan; på onsdagar och torsdagar. Och båda lektionerna är på två timmar var. Helt lagom, tycker jag. Fyra timmar i veckan är ingenting i jämförelse mot vad jag fick stå ut med under gymnasietiden.

Är i allafall väldigt glad över att ha fått denna möjligheten och ska absolut göra mitt bästa för att få ut det mesta av kursen. Andledningen till att jag ens läser den nu är för att jag vill ha större valmöjligheter sen när jag ska söka till högskolan. Har även funderat på att läsa in Matte B och möjligtvis Matte C också (om jag klarar av det).

Har förberett mig lite inför i morgon. Har bland annat fixat block, pennor och suddgum. Vet inte om det behövs mer egentligen. Böcker och sånt får man ju där. Ska tydligen behöva köpa en bok som jag ska ha i kursen. Blah. Känns lite onödigt att köpa en bok som jag har i högst 4 månader? Men men, så är det. Bara att acceptera.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Aww =)

2009-09-22 @ 17:03:30
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Hmm man får inte ut mycket av mina kommentarer alltså?

2009-09-22 @ 17:03:51
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics