Stan + film

2009-09-08 | 20:01:10

Var duktig och ställde väckarklockan i morse, eftersom jag tycker det är synd att jag ska gå upp så himla sent varje dag. I och för sig skulle det kanske ha räckt med att jag lägger mig tidigare på kvällarna i stället. Men ändå. I bland får man ta till drastiska åtgärder.

Gick i allafall upp vid tio, åt frukost och gjorde mig i ordning. Tog sedan en sväng ner på stan i några timmar och provade lite kläder. Köpte dock ingenting, vilket egentligen är helt fantastiskt. Jag är stolt över mig själv! Visst hittade jag massor jag hade viljat köpa. Men jag lät bli. Jag måste lära mig att spara pengar och att säga nej nu när jag inte har en inkomst längre. Bara att acceptera. Och anpassa sig. Det anser jag att jag gjorde i dag.

Ungefär när jag kom hem vid femtiden kom också Zarah. Jag, Tilda och Zarah fortsatte då på vår filmkväll som vi påbörjade i fredags. Kollade på en film och dippade gurka i vitlöks/lökdipp. Åt pannkakor också, mums!

Nu ska vi sätta oss och kolla på det första avsnittet av årets Idol. Ska bli kul. Älskar att kolla i början på uttagningarna när folk suger och gör bort sig. Sedan när det börjar bli för allvarligt slutar jag kolla. Den enda säsongen jag sett hela från början till slut är Idol 2004.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Mysig filmkväll (och dag...) asooo ;-)

2009-09-08 @ 22:32:12
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics