The Saint of Fort Washington

2010-08-22 | 01:56:45



Inom de  senaste två veckorna har jag sett denna filmen sex gånger. Det började med att jag såg den en kväll.  Sen såg jag den igen kvällen efter och sen igen och igen tills jag sett den fyra nätter i rad. Sen gick det en dag emellan och sen såg jag den igen. Och nu i kväll så såg jag den igen för sjätte gången (hade gått några dagar sedan sist). Jag undrar; Does that make me crazy?

Den handlar om om hur svårt livet som hemlös i New York kan vara. Huvudperson är Matthew, som blir hemlös efter att hotellet han bott i rivs. Han träffar ganska snabbt Jerry, en gammal krigsveteran, som hjälper honom att anpassa sig. Matthew blir som en son till Jerry, och de börjar tillsammans spara pengar för att kunna få råd till en egen lägenhet. Och de hoppas att en dag kunna öppna ett fruktstånd som de kan försörja sig genom. Men så stöter de ju självklart på hinder osv. Ovanlig film, men bra.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Haha, mmmmmmhh. Men den var faktiskt bra, ja. :)

2010-08-22 @ 14:26:07
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: - JenU

Svar - Låter ju super det =)

Jodå här är det bara fin fint =)

2010-08-22 @ 17:16:56
URL: http://saavefors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics