30 augusti

2010-08-30 | 23:41:53

Termometern visade på ca 17 grader när jag steg upp vid tolvtiden i dag. Detta gjorde att jag blev väldigt motiverad att ta mig ut och njuta av den kanske sista sommarvärmen för i år. Hade ju gett upp hoppet om att det skulle bli varmt igen denna sommaren, och de senaste dagarna har det både regnat och varit så kallt som 12-13 grader på dagarna. Desperat som jag var, bestämde jag mig därför för att 17 grader var mer än godkänd temperatur. Så jag drog ut till havet en stund för att få lite sol.


Det kanske inte går att döma utifrån dessa två bilder. Men faktum är att jag fick en riktig överraskning när jag insåg hur varmt det egentligen blev när solen kom fram. Då var det precis som att man var tillbaka i värmeböljan som varade i juli. Jättevarmt.

Så var det någon som hade lagt sin båt på gräsmattan där vi brukar ligga. Det var ingen annan på stranden där än oss, och jag gick lite i förväg. Så när jag såg båten blev jag först rädd och vågade inte gå fram för jag visste ju inte om det typ.. låg någon i den. Haha. Jag och min livliga fantasi. Ett lik eller en uteliggare. Vilket som helst hade varit jobbigt. And totally awkward. Tss.

Seen.. (okej, stor chock kommer nu så håll i er) åkte vi till IKEA. Yay. För där var det ju så längesedan jag var. Haha. Jag är typ stammis där eller något. Var där för fem dagar sedan senast och kollade på sängkläder till Tildas rum. I dag kollade vi tavlor. Och åt. A person's gotta eat, ellerhur? Och jag råkar vara galen i deras köttbullar. Blev även en liten chokladmousse till efterrätt.

Och så en sak till. Jag hittade en snygg tavla som jag skulle vilja ha i mitt rum. För vem tycker inte om en fin översiktsbild över New York (tror jag att det är, haha)? Denna är 200 cm bred om jag inte minns fel. Dock är den ganska dyr så.. jag får vänta.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vilka goa färger det var på första bilden där!

Köttbullar köttbullar köttbullar! Jaaaa!



Så tar du min tavla. Värsta eeeh. As. ;/

2010-08-31 @ 14:36:32
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics