25 februari

2010-02-25 | 21:47:11

I bland blir jag så glad att jag bara går i skolan 4 dagar i veckan (denna vecka så lite som 3), eftersom det innebär att jag får en slags långhelg i slutet av varje vecka, bestående av både fredag, lördag och söndag.

Veckorna går så fort på något sätt. Om det är bra eller dåligt har jag dock lite delade meningar om. Det är ju skönt att själva skolveckan är över snabbt. Men samtidigt så känner man ju hur tiden bara går och går. Jag hatar nästan lite i bland när man stannar till och inser att det är en ny månad eller något sånt. Livet blir så kort på något sätt. Ja, jag har väl lite ålderskris. Men det är väl inte så konstigt att jag får det när dagarna bara susar förbi?

I morgon (eller egentligen redan nu) börjar min helg. Och sedan är jag dessutom ledig på måndag och tisdag också. Hela kommunen är det av någon andledning jag inte kommer i håg. Extra lång-långhelg alltså. Wee!

Btw jag har fortfarande inte tröttnat på snön och skulle gärna vilja att den stannade kvar en stund till (även om den nu har legat här i flera månader). Däremot har jag hört att det ska börja regna nu snart i stället. Fyfan, vad jag hatar regn. Allt blir bara så otroligt vått och slaskigt. Då är ju snö hundra gånger bättre. Snö har seriöst högre mysfaktor än både långa filmkvällar med chips och dricka eller att sitta framför en varm brasa och dricka te (och allt annat som kan klassas som mysigt). Tycker jag då.



Walking in a winter wonderland <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics