Andra februari

2010-02-02 | 15:31:24

Det var tänkt att jag skulle ha två lektioner i dag. Först Naturkunskap och sedan lite senare Samhällskunskap. Men när jag kom till den första lektionen i morse, så var inte läraren där. Och hon kom inte heller på tjugo minuter efteråt (ja, jag stod faktiskt kvar så länge och väntade). Men jag var ju inte den enda. Alla stod och väntade. Tro det eller ej.

Bestämde mig då för att gå hem, men stannade på vägen och kollade upp om det fanns någon förklaring till varför hon inte kom, och mycket riktigt stod det på tv-skärmen vid entrén att hon är sjuk. Jahapp. Och så var det med det. Bara att gå hem och invänta nästa lektion (eftersom det då var ca tre och en halv timma kvar tills den började).

Till lunch åt jag två rostade mackor med nutella, en kopp te och en passionfrukt. Det råkar vara min favoritfrukt, och jag har gått i dagar och tittat på dem där de legat i skålen på vardagsrumsbordet och väntat på att de ska bli mogna. Och nu var alltså tiden inne. Och gud, vad gott det var!



Under tiden jag var hemma hann jag med lite olika saker. Bland annat satt jag vid datorn och läste bloggar en stund. Jag kollade på tv; först Top model och sedan The Ellen Degeneres Show (så kul är det!). Var inga speciellt roliga gäster men det är inte det viktigaste.

När det var en halvtimme kvar innan lektion nummer 2 skulle börja, smsade jag lite med Tilda. Hon var på väg hem just då, och sa att det precis började snöa. Jag kollade ut och det var typ snöstorm. Och det skulle jag behöva gå i. Nej, usch. Såg inte fram emot det. Men som tur var kom Tilda precis innanför dörren när jag stod i hallen, redo att gå. Påklädd i ytterkläder och allt. Hon hade tagit med sig posten, och ett brev var till mig (från komvux). På brevet stod det:



Och detta fick jag alltså precis när jag var påväg att gå för att ha Samhällskunskap. Kan ni fatta vad lättad jag blev? Jag bara slängde av mig ytterkläderna och gick in och satte mig här igen. Haha. I bland har man tur.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Passionsfrukt är det bästa som finns och nutella... jag dreglar!



Haha, vilken tur att du inte drog ut i stormen dårå! ;D

2010-02-02 @ 18:25:36
URL: http://sannahero.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Haha, himla tur att jag finns ibland alltså. =)



Lol

2010-02-02 @ 19:19:04
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Mathilda

sv: Ohja, vi får allt baka i helgen eller något? ;)

2010-02-03 @ 21:25:23
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics