Ang mitt sportlov

2010-02-13 | 14:40:59

Att läsa på komvux, som nu jag gör, innebär som ni kanske förstår att det blir en del skillnader från att gå på tex gymnasiet. När jag gick på gymnasiet så hade jag ju alla dedär loven som jag alltid har haft genom hela skolgången. Men nu på komvux så är det inte alltid lika självklart att man ska ha lika många lediga dagar som i den "vanliga skolan".

Jag vet att det varierar från olika ställen i Sverige, men här är det i allafall så att vi har sportlov nu vecka 7 (veckan som kommer alltså). Måndag till fredag, helt enkelt. Även jag får lov, men för mig ser det lite annorlunda ut.

Tex så ska jag vara i skolan på måndag precis som vanligt. Men efter det så är jag ledig hela resten av veckan, och sedan även på måndagen veckan efter. Så jag får en ledig måndag, fast "fel" måndag på sätt och vis. Hehe. Men det gör inte mig något egentligen. Ledighet som ledighet.

Vet inte varför jag berättar detta men jag kände att jag inte bloggat på ett tag och jag ville skriva något men kom inte på vad. Så det fick bli det första jag kom att tänka på helt enkelt. Alltid något.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Lite småskumt är det allt. :)

2010-02-13 @ 18:42:19
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics