I pulkabacken

2010-02-03 | 22:16:00

I måndags när Zarah var här så pratade vi lite om att vi skulle dra ut och åka pulka nu någon dag snart eftersom det var så längesedan vi gjorde det nu. Kan faktiskt seriöst inte minnas senast jag åkte. Måste ha varit minst fem år sedan i allafall. Har ju knappt varit någon snö ens de senaste vintrarna så även om jag hade viljat så hade det inte gått. Så vi kom helt enkelt på att det är bäst att passa på nu när det finns snö ute.

Stack ut vid sju-tiden med Tilda, Zarah och Alex och gick bort till en backe som vi brukade åka på förr, som ligger ungefär 10 minuter hemifrån. Vi hade nästan backen helt för oss själva, med undantag för två små killar som var där först. Men dom skrämde vi nog bort, haha. Var i allafall ute i ca två timmar, fram till nio. Då bestämde vi oss för att det fick räcka. Vi gick långsamt tillbaka hem och precis innan vi skildes åt, sa vi att vi måste göra om det igen någon gång nästa vecka. Och det ska vi absolut!

Var helt genomblöt när jag kom hem. Hade väl inte de bästa kläderna på mig för att vara ute i snön, men whatever. Det var riktigt blöt snö också. Är typ nollgradigt ute nu så snön är mest slaskig och halvsmält. Hade varit bättre med pulversnö. Men men. Det gick ju bra ändå. Hade glömt bort hur roligt det var att åka pulka, åh.

Bjuder på ett litet kort klipp som Tilda filmade när jag åkte på vårt egengjorda gupp. Damn, vad jag flög. Hihi.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Sv: Haha, men vadå, jag brukar skratta åt nybörjare, förlåt :O Hehehe. Men det ser lite komiskt ut då de ramlar :>



Oooh, pulka!!! =D=D

2010-02-04 @ 08:24:28
URL: http://sannahero.blogg.se/
Postat av: Mathilda

sv: Haha oja! Mer pulka nästa vecka tycker jag! :D

2010-02-04 @ 12:07:45
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Mathilda

sv: Hahaha så söt är hon <3

2010-02-04 @ 21:54:46
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics