2010

2010-01-01 | 15:16:47

Första Januari 2010 i dag då. Känns rätt weird. Nu är vi alltså ett år närmare jordens undergång. Haha, nej. Jag skojar bara. Att säga att världen ska gå under år 2012 är bara löjligt. Det kan väl inte vi veta redan nu? Samma sak var det ju 1999, då alla trodde att allt skulle utplånas år 2000. Det stämde ju inte, så varför skulle detta? Alltid är det något, liksom.

Mår vi människor på något sätt bättre av att leva under the impression att snart är allt slut? Det verkar ju nästan lite så, eftersom det alltid finns någon som tror sig veta det exakta datumet för jordens undergång. När vi passerat 2012 och konstaterat att "Hey, vi lever ju fortfarande", så kommer vi hitta på något nytt datum för då allt kommer att ta slut. Jag är helt säker på det. Lever vi inte under ett konstant hot så är det inget kul. Ellerhur? Nej men, skämt åsido. Jag tycker bara det är lite löjligt. That's all.

Två saker jag har tänkt på lite såhär nu i samband med årsskiftet är:

* Tänk vad konstigt det kommer bli att skriva dagens datum nu på blanketter och liknande. Vi har nu i 9 års tid skrivit tex 26/4-09. Men nu ska vi helt plötsligt avsluta med siffran 10. Jag vet inte om det är sådär superkonstigt men jag tror jag kommer ha svårt att vänja mig i allafall. Fast det har jag ju haft varje år så.

* Och nu för tiden när vi pratar om tex 1920-talet, så säger man ju oftast inte hela grejen, utan bara "på 20-talet så..". Men tänk om några år, när vi gått förbi år 2020. Då blir ju det det nya 20-talet. Då måste man referera till 1920-talet som just 1920-talet. Undrar om det var samma sak med 1820 och 1920? Hmm.

Aja, det var bara lite funderingar jag har såhär i början av ett nytt år. Inget att gå in på djupare. Ciao!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Wow O_O You go way deep in your thoughts xD Nej men, hm. Nu fick du mig också att fundera på det :P

2010-01-01 @ 18:25:00
URL: http://sannahero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics