Shoppingdag

2010-01-13 | 20:53:09

Tillbringade största delen av för -och eftermiddagen nere på stan i dag, med kontokortet i högsta högg. Har inte haft ork eller lust att åka ner förrän nu och trängas bland alla andra människor som vill fynda på mellandagsrean. Så jag väntade lite tills den värsta hysterin hade lagt sig. Så smart är jag!

Var borta i flera timmar i allafall. Exakt hur många timmar vet jag inte. Men många. Som det ska vara. En shoppingdag är en shoppingdag liksom. Har jag väl börjat så tröttnar jag typ inte heller, hehe.

Sprang runt som en tok i nästan alla affärer jag hittade. Höll mig dock mest till Kungsgatan och där i närheten. (Det var kallt och jag ville inte gå för långa sträckor åt gången. Lat). Annat är det på sommaren, då jag i stort sett tar en shoppingrunda runt halva stan. Men som sagt, det är på sommaren.

Trots att jag var i ett tiotal olika butiker sammanlagt, slutade det med att jag bara fick med mig något i från två av dem. Och det var H&M och Gina. Oväntat va? Men bara för att man endast handlat i två butiker, behöver ju inte det nödvändigtvis betyda att man handlat lite. Jag köpte sammanlagt 11 stycken plagg (2 från H&M, 9 från Gina). Det tycker i allafall jag är bra gjort.

Kassörskan inne på Gina verkade också tycka att jag handlade onormalt mycket. När hon gav mig kvittot sa hon till och med att jag utan tvekan får dagens längsta kvitto. Haha.

Tar bilder och lägger in här i morgon, eftersom jag känner att jag inte orkar börja med det nu. Dessutom är det för mörkt (alltså för dåligt ljus) för att bilderna ska kunna ge kläderna rättvisa. Så i morgon it is!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha! Det förvånar mig inte att du är den som handlar mest på Gina alltså! Du är kanske deras stamkund, förtjänar platinakortet och får 30% rabatt på allt. Nej men, hehe.



I want to go shopping tooooooo!!

2010-01-14 @ 10:10:51
URL: http://sannahero.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Dagens längsta kvitto? Haha jaså jaså. Du får visa sen vad du köpt! =)

2010-01-14 @ 17:52:59
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Mathilda

sv: Hahaha ja jovisst. Men det känns lite onödigt samtidigt att bara ha språk i ett år, för hur mycket hinner man lära sig liksom? Hmhm. Svårt alltså... :P

2010-01-15 @ 12:30:25
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics