The Hangover

2010-03-18 | 22:07:02



Tredje gången jag såg denna filmen nu. Den är faktiskt skitbra. Jätterolig, precis min humor. Före jag upptäckte denna hade jag i stort sett bara American Pie- filmerna och Eurotrip i denna klassen att skratta åt. Men nu har jag addat en ny favorit.

The Hangover kom ut 2009 och handlar kort sagt om en kille som ska gifta sig, och han och hans vänner åker till Las Vegas för att ha svensexa. Och under första kvällen dom är där tappar de bort han som ska gifta sig. Sen så går hela filmen ut på att hitta honom igen (innan bröllopet!)

Vissa scener i filmen är helt underbara. Mina favoriter är helt klart:

* När Stu spelar piano och sjunger om tigern i badrummet och om Doug. [länk]

* När dom tror Doug blivit kidnappad, och en av kidnapparna skrattar åt att Alan ramlar och säger att det är roligt för att han är fet. "Ihihih, it's funny because he's fat." [länk]

* Typ i slutet av filmen, på bröllopet när dom ska dansa och en kille sjunger "Candy Shop" långsamt och med väldig inlevelse. Passande bröllopslåt? Maybe not, men bra gjort är det i allafall. [länk]

Hade tänkt lägga in videosarna på dem scenerna här men alla verkar vara inaktiverade för inbäddning så jag länkar till dom i stället. Dumma folk som förbjuder en att sno filmerna till sin blogg. Hmpf.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Den filmen är seriöst för himla bra alltså! <3

2010-03-18 @ 23:36:56
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics