Helgen i bilder

2011-08-07 | 23:44:19

Åkte som sagt i väg i fredags och kom hem tidigare i dag från vår lilla weekend uppe i Dalsland. Har mest bara softat, ätit gott och haft det trevligt. Men i stället för att jag ska skriva en hel uppsats om det kommer här några bilder och lite bildtext. Blir roligare så. Tror jag?


På vägen upp stannade vi till i Högsäter och åt pizza. Det har blivit lite av en tradition att vi alltid stannar vid just den pizzerian och äter. Så ja, vi har varit där några gånger nu. Nästan stammisar ju. Och pizzadegen smakar kanel & vanilj. Det ni. Det är gott kan jag lova.



Gick ner till sjön första kvällen och stannade där en stund. Vattnet var ljummet men vi badade inte. Kände inte för det just då. Plus att det var lite kallt i luften. Men det var folk som badade ute vid den lilla röda stugan (en bastu). Ville bokat bastun men det var fullbokat.


På kvällarna/nätterna åt vi godis och kollade på film. Hade en liten skittv med bara några kanaler (typ 1,2,4 & 6:an) men lyckades faktiskt ändå hitta något att se båda kvällarna. Första kvällen såg vi "Den där Mary" och andra såg vi Drakarnas Rike. Helt okej filmer.


På lördagen stack vi över en sväng till Norge (bodde ca 4 mil från gränsen) i några timmar. Stannade till och tittade på den fina utsikten vid en sjö. Gud, vilka svängiga vägar det var där alltså. Haha. Så skönt. (Detta var mitt ute i ingenstans). Vi körde vidare in till Halden.


Har varit här förut en gång när jag var liten. Kände i gen denna parken bland annat. Fick typ flashbacks. Gick runt i staden en stund och sen in på köpcentret. Köpte inget då men gick runt och.. kollade på kläder och grejer. Åker till ett annat land och går runt i affärer. Jaja..


Sen på vägen tillbaka, precis vid gränsen satte vi oss och åt middag. Den blå skylten i bakgrunden (pytteliten men ni ser?) markerar "riksgränsen" mellan Sverige och Norge. Har badat i den sjön där på bilden också. Just saying. Men det var lääängesedan. Minnen!


Tog en kycklingsallad. Och till efterrätt fick man risgrynsgröt med jordgubbar (en ny kombination för mig men det var väldigt gott). Men salladen! Ja.. vad ska jag säga om den. Den var så jäkla god att det finns inte! Åkte nästan tillbaka i dag bara för att äta den igen. Hah.

Sammanfattningsvis har jag haft det väldigt kul och det var synd att det bara var över helgen. Det gick så fort! Hade allt kunnat stanna några dagar till. Men det var bra i allafall. Synd att det regnade när vi skulle åka hem bara. Hade stannat och badat annars. Men men.


Kommentarer
Postat av: Noomie

Fan vad sugen jag blev på zingo och kycklingsallad nu! Tack! :(

2011-08-08 @ 15:03:54
URL: http://noomies.webblogg.se/
Postat av: ellenofcourse

Salladen och godiset såg inte helt fel ut! :o

2011-08-08 @ 18:15:54
URL: http://ellenofcourse.blogg.se/
Postat av: johanna

just nu pågår ''dagens blogg'' på min blogg!

kika gärna in och anmäl dig :)

kram ♥

2011-08-08 @ 21:11:25
URL: http://johannaahlstrand.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ååh, vilka mysiga bilder. Mysig helg hade ni iaf det märks :) Haha.

2011-08-09 @ 22:07:23
URL: http://sannahero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics