Mitt lilla schema

2011-01-14 | 14:01:48

Jag ska ju som sagt börja läsa Matte C nu ganska snart. Det är den enda kursen jag ska läsa denna terminen. Detta är dock inte på grund av lathet om nu någon trodde det. Jag har två andledningar till varför jag har valt att göra på detta sättet.

1. Matte C är värt 100 poäng. För att kunna läsa heltid och därmed få studiestöd krävs det att man läser minst 400 poäng/termin. Detta motsvarar att läsa en vanlig termin på gymnasiet, heltid. Detta gjorde jag förra året. Jag skulle nu i såfall behöva välja kurser för 300 poäng till, "bara för att fylla ut". Och det är ju lite onödigt. På detta sättet kan jag fokusera mer på bara just matten.

2. Självklart har jag inte tänkt att detta ska vara min enda sysselsättning. Jag har tänkt att jag ska ha ett extrajobb vid sidan om, och kanske bara jobba några dagar i veckan. Så får jag pengar på det sättet i stället. Mer än vad jag fått om jag läst heltid på Komvux.

Kommer alltså kunna lägga mer tid på att förstå C-kursen utan en massa andra saker som distraherar plus att om jag får ett jobb tjänar jag mer. Tjänar alltså både på det ekonomiskt och eh.. studiemässigt. Are you catching my drift?

Hur som helst. Jag kommer att ha två lektioner i veckan + två extratillfällen som man får gå på om man vill ha extra handledning.

De obligatoriska är: Torsdagar 15.30 - 16.30 och Fredagar 12.45-13.40. Helt ok för mig. Kunde varit bättre, kunde varit sämre.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Rätt okej tider ändå. Tur att slippa de tidigare morgnarna. Synd bara att du går på fredagar när jag är ledig. :/

2011-01-14 @ 14:17:46
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: ange

allt bra?:)

2011-01-14 @ 17:59:23
URL: http://angelijnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics