Tvåspråkig?

2011-07-16 | 21:47:19

Åkte ut till havet en stund tidigare i dag och solade och badade lite (en gång bara men ändå, haha). Låg bredvid en svensk/amerikansk familj (mamman var svensk, pappan var amerikan) och barnen växlade så lätt mellan språken. Och då började jag tänka att jag också skulle vilja vara tvåspråkig. Det hade varit så coolt. Och bra. Praktiskt liksom. Tänk när man åker utomlands tex vad skönt det skulle vara om man var flytande i engelska. Hade underlättat så sjukt mycket! Så var det en annan engelsk familj där också. Och där var det samma sak: Dom bytte språk hela tiden hej vilt. Avundsjuk! Haha. I allafall. I morgon ska det regna igen. Tråkigt. Jag som ville åkt ut..


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Det hade varit sjukt soft ja. När man åker utomlands, som du säger, åh.

2011-07-17 @ 01:59:35
URL: http://mathildafoto.se
Postat av: Cassandra

jätte fin blogg, kolla gärna in min blogg och följ mig jätte gärna! Jag har en tävling på bloggen också så va med i den också om du vill de!

2011-07-17 @ 13:00:35
URL: http://ccassandraaa.devote.se
Postat av: Sanna

Hahaha, jag kan massa språk... kroatiska, svenska o engelska flytande och sen tyska grundläggande och spanska, typ hur man handlar mat o kläder och beskriver väg och frågar saker :D



ÄLSKAR språk <3

2011-07-17 @ 20:48:07
URL: http://sanniss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics