Sci-Fi Mässan 2012

2012-04-01 | 23:24:37

I går var det äntligen dags för årets Science Fiction Mässa på Svenska Mässan i Göteborg att slå upp sina portar. Själv hade jag väntat på detta i ca en månad, då jag och Tilda fick reda på att självaste Joe Flanigan, som spelade John Sheppard i Stargate Atlantis skulle dit. Tycker han är så  himla grym och SGA är lätt en av mina favoritserier! Har alla säsongerna hemma och har sett alla avsnitt flera gånger. Så jag var ju bara tvungen att ta mig dit! Mässan var öppen mellan tio och sex, och vi kom dit någon gång runt halv ett.

I vanlig ordning fanns det en massa bord och stånd uppställda med diverse bilder, affischer, t-shirts, spel, figurer och samlarsaker till försäljning och display. Det gick även runt folk utklädda till karaktärer från exempelvis Star Wars som man kunde fotografera sig med. Fanns med andra ord en hel del saker att titta på att göra. Längst in i hallen stod även ett långt bord, och bakom där satt kändisarna.




Var ganska mycket folk där..

Vi hittade ett stånd där man kunde köpa biljetter till ett fototillfälle med valfri kändis. Vi ville så klart bli fotograferade med Joe. Sagt och gjort. Vi ställde oss i kön och när det var vår tur fick vi gå in bakom en vägg där han stod. Fick en chock när jag kom in där för jag hade inte förväntat mig att han skulle stå så himla nära (högst två meter). Helt plötsligt var han bara där liksom. Poff. En sån jäkla sjuk känsla! Fattade knappt att det var han först ens. Stod nog där i några sekunder och bara tittade på honom. Försökte greppa vad det var som höll på att hända, liksom. Haha. Sen var det bara att gå fram, hälsa (jag skakade hans hand!) och så frågade han typ "How are you?" och lite sånt. Minns inte så mycket. Allt var bara så förbannat overkligt. Så var det dags för själva bilden. Jag ställde mig precis intill honom och lade armen runt honom (fattar inte att jag vågade) och sen så lade han handen runt min midja. Då dog jag. Vet inte hur länge jag stod där. Det kändes som en evighet, samtidigt som det gick alldeles för fort. I'm never gonna forget that moment. ♥ 

Direkt efter fotograferingen (fortfarande yra av glädje) gick vi och ställde oss i kön för att få saker signerade. Han gick in och satte sig på sin plats och när det var min tur att gå fram så stod jag ju där en stund framför honom när jag betalade och sådär. Kunde inte sluta glo. Haha. Så frågade han vart jag kom i från och grejer. Och när jag la fram bilden jag ville ha signerad så sa han "Wow, supersize". För bilden jag hade med mig var större än de som låg där på bordet som man kunde välja. Jag ba "Heheh..yes". Han var seriöst hur trevlig och down to earth som helst. Jag dog när han sa mitt namn. Stod och fnittrade som en idiot kändes det som. När han gav mig bilden så log han mot mig och då dog jag igen. Allt gick i slow motion. Vi skakade hand i gen. Ögonkontakt. I was like "God, help me.."



Bästaste Joe! (Dessa två bilderna snodde jag av Tilda).


Kommentarer
Postat av: alex

Hejsan fin blogg du har :) kolla gärna min !

2012-04-02 @ 12:27:00
URL: http://www.Nattstad.se/AlexNordiz
Postat av: Mathilda

JOEEE :D <3

Wihiiii en sån dag alltså!

2012-04-02 @ 13:20:16
URL: http://www.bymathilda.se
Postat av: Sanna

Wooho, bilder! :D Frääänt med mässor... men jah. jag kollar inte ens på såna serier, hihi.

2012-04-02 @ 14:37:16
URL: http://sannis.se
Postat av: ellencarlsson

SV: Haha ja du, min nya drog <3

2012-04-02 @ 20:29:00
URL: http://ellencarlssons.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag är inte så förtjust i Sci-fi, men jag är glad över att det låter som att du haft det trevligt på mässan! :)



Sv: Men eller hur. Och om det nu var en dubbelgångar-Paul, varför skulle den resterande delen av bandet gå med på att denna nya bandmedlemmen började bossa så fruktansvärt över dem som Paul började göra strax efter att det påstods att han dog? (Förlåt Paul, jag tycker mycket om dig men du var en bitch ibland!) Han vore ju inte ens the real deal! Och om det skulle varit någon slags hållhake i stil med "Om ni inte fogar er nu så kommer jag avslöja eran stora mörka hemlighet" så tror jag nog att de sagt åt honom att göra det. It makes no sense.



Och angående inspelningen med "George" så, ja .. Jag har spenderat alldeles för många timmar med att lyssna på honom i intervjusammanhang från alla olika tidsepoker och .. nej, det stämmer inte. Röstläget stämmer inte och dialekten är inte hundraprocentig. Dessutom stämmer inte ordvalen - han pratar inte på det viset som den här personen gör och han gör inte samma ordval som George skulle ha gjort. Dessutom försöker denna person vara så oerhört dramatisk. Dessutom hade han nog inte heller spelat in och skickat bandet anonymt. Dessutom ska banden ha varit märkta med datumet "30 December 1999", samma dag som George blev attackerad i sitt hus och nästan mördad klockan halv fyra på morgonen. Illa valt datum kan tyckas?

2012-04-02 @ 23:49:11
URL: http://abbeyroad.blogg.se/
Postat av: LINA MARIA LEE HAMMARSTRÖM

är det bata jag som inte vet vem det är? :O haha



Just nu är min vovve med i tävling där han kan vinna 1000 kronor på en djuraffär. Det skulle vara supersnällt om du kunde rösta på honom genom att gå in här: http://hund.nominering.se/jaxon-2 och klicka på hjärtat, så röstar du! :-D Tack så hjärtligt om du röstar, men sorry om du inte gillar sånahära meddelanden! :-)

2012-04-27 @ 22:01:04
URL: http://linahammarstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics