Borås Djurpark

2012-08-11 | 18:51:11
Åkte till Borås och besökte Djurparken i torsdags. Har varit där flera gånger tidigare, när jag var liten. Men nu var det ett par år sedan senast. Parken såg ut ungefär som jag mindes den, fast med några nya inslag. Bland annat hade de nu byggt en ny inhägnad för björnarna. Där fastnade jag ett tag. Haha. Och så sent som i maj detta år, invigde de en ny anläggning med hyenor (så jävla söta var dom!). Men annars var det sig likt. Var visst femtioårsjubileum i år också. Trevlans. Vandrade runt där inne i närmare sju timmar (en heldag, med andra ord), innan det var dags att bege sig hemåt igen. Var riktigt roligt! Bilder kommer när jag orkat redigera. Typ snart..
  
Världens socialaste apa, inne i Ap-huset.
 
Var så himla mycket saker jag inte tog bilder på också. Blev inte så, bara. Vi försökte även att hinna med att vara på "rätt plats vid rätt tidpunkt", för att se när de matade djuren (efter ett speciellt schema). Såg bland annat när de matade lejonen, björnarna, hyenorna och djuren på savannen. Många av djuren hade nyligen fått ungar (bland annat lejonen och vargarna). Dog på hur söta de var. Var tre vargungar som sprang runt och lekte med varandra jättenära stängslet (de brukar gömma sig annars). Så det var kul att få se faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åh vargbebisarna var så söta ja! Och hyenorna. Och lejonbabesen. <3

2012-08-11 @ 19:32:18
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Mathilda

Varför tyckte jag "ap-huset" lät så roligt?..

xD

2012-08-22 @ 23:12:25
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Mathilda

Hoppas vi vinner vår Afrika-resa btw. Haha

2012-08-22 @ 23:13:01
URL: http://bymathilda.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics