Att inte nå hela vägen fram

2012-12-19 | 22:56:00
Hallå! Dagarna rullar på som vanligt här. Har sett en hel del filmer, varit ute i det eh, vackra vädret, och kollat på fotboll. Chelsea gick så långt som till final i Club World Cup i Japan. Men tyvärr nådde de inte hela vägen till guld. I stället var det Corinthians som tog hem det. Eftersom både semifinalen och finalen sändes på (för mig) väldigt udda tider, blev det till att ställa klockan så jag inte skulle missa dem. (Japan ligger ju några timmar före tidsmässigt, you know). Sov inte så många timmar de nätterna alltså.. Haha. Men det var det ju värt.
 
Så här såg det ut när de firade Torres mål mot Monterrey i semifinalen. Haha. Cozy.
 
I dag spelade de mot Leeds, och vann med hela 5 mot 1. Det började lite segt i första halvlek. Men sedan kom målen som på rullande band kändes det som. Det bästa var nog när Hazard byttes in i andra halvlek (varför får han inte starta längre?) och fick in ett mål inte långt därefter (han bevisar ju att han förtjänar det, liksom). Sedan kommer Torres och gör mål knappt två minuter efteråt. (Att hans mål dessutom också var assisterat av Hazard gjorde ju inte saken sämre precis). Och det, mina vänner, kallar jag en helt perfekt avslutning.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åh jag är så stolt över mina små blå <33

2012-12-20 @ 15:28:27
URL: http://bymathilda.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics