Bakat Twixkakor

2012-12-21 | 22:11:00
Smuldeg underst, sedan ett lager kola, och överst är det smält marabou-choklad. (Tildas bild).
 
Jag och Tilda bestämde oss för att baka twixkakor i går kväll. Har bara gjort det två gånger tidigare (back in like.. 2009, 2010 någon gång). Så vi kände liksom att det var dags nu igen. Lagom till jul. Gjorde dessutom dubbla satser denna gången, för de har en tendens att ta slut liiite för snabbt annars. Hehe. Hur som helst, smakade på dem i dag och de blev supergoda! De är relativt lätta att göra. Det enda som kan vara lite jobbigt är att koka kolan (är ungefär som knäck). Att den ska få rätt konsistens, osv. Och så tar det ju sin lilla tid.
 
I morgon blir det till att packa, packa, packa. Är ju sista dagen hemma, innan vi åker. Så allt det där sista måste fixas. Vet dock redan vad jag ska ha med mig ungefär. So I'm good. Gäller att inte glömma något bara! Så ja, det är väl ungefär vad kommer att sysselsätta mig med i morgon. Så blir det en match på kvällen också. (Frågan är bara hur i helsike ska jag klara mig utan fotboll i en vecka?) Haha.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Så grymt goda är dom!

Kommer sakna ihjäl mig efter fotbollen alltså, haha... Well, tur vi får en match i morgon och en samma dag vi kommer hem i alla fall <3

2012-12-22 @ 03:17:51
URL: http://bymathilda.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics