Liseberg x2

2012-06-20 | 23:15:04
Dagens outfit.
 
Tjoho! Stack till Liseberg vid sju-tiden i kväll och vandrade runt planlöst en stund och kollade sedan på Ulrik Munther som uppträdde. Gjorde ungefär samma sak för en vecka sedan, då Lenny Kravitz var där och spelade. Riktigt grym var han. Väldigt bra röst, även live. Som ni säkert har märkt så älskar ju jag att gå på konserter (fast det är klart, who doesn't?). Även om man kanske inte ens lyssnar på bandet/artisten i vanliga fall. Jag går för stämningens skull. Efter konserten blev det en sväng till Mc Donalds för en mcflurry och cola.

Kommentarer
Postat av: ellencarlsson - everyday, photo & style

Konsert stämmningen <3 Man kan inte annat än älska den!

2012-06-21 @ 00:05:24
URL: http://ellencarlsson.blogg.se
Postat av: Fourpictures - Photography

Fin blogg!

Bloglovin' byte? :) Isåfall, skriv vilket nr du blev.

2012-06-21 @ 02:01:37
URL: http://fourpictures.blogg.se
Postat av: Tova

Sv: Tack så mycket! Eller det är ju inte jag som har gjort den, men jaa.. Haha! Jag är riktigt nöjd :D
Har du några planer inför dagen :)?

2012-06-21 @ 08:21:18
URL: http://tovakonradsson.blogg.se
Postat av: Silvia

Vilken fin blogg du har tjejen!! :D

2012-06-21 @ 15:13:57
URL: http://slm.blogg.se
Postat av: Mathilda

Härligt att komma ut lite sådär ibland alltsååå, även om vi kanske kan bli lite enformiga, haha!

2012-06-21 @ 17:47:20
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Therese [fotoblogg]

Hej! Jättefin blogg :) Vill du göra ett bloglovin'-byte? Ifall du vill, kommentera min blogg vilket nummer du blev så gör jag detsamma! :D

2012-06-21 @ 19:23:33
URL: http://gollasfoto.blogg.se
Postat av: Angelica

Sv: Såklart att jag såg honom i Globen! :D Man måste ju ta chansen då den kommer. :) Och att det var helt underbart! Haha, jag lät nog mest då han ville att vi skulle klappa för George. Det roliga var ju att detta var på en Lördag, jag kom hem på Söndag kväll/natt med en helt förstörd röst, missade generalrepetitionen av körens framträdande på luciatåget på Måndagen och hoppade bara direkt in med sönderskriken röst på Tisdagen. How to do it ..

Mjo, men de lokala skillnaderna på Irländska accenter är ju verkligen enorma. Men jag tror nog alla skär deras "th", typ i The. Think blir som tink. Plus att de kan byta ut th mot d, så att this blir dis. De säger de bara som ett rakt T eller D. Och deras I-ljud som i typ like som är olika och deras O är också annorlunda .. Komplicerade saker, kan lova dig att min lärare hade ganska roligt åt den dialekten jag hade! Att jag fick så fina vitsord i Engelska C förvånar mig. Men åh, så fint Irländska är. ♥

Att lära sig skyltarna tycker jag nog är ganska enkelt, jag har traktorkort sedan innan och då fick man plugga trafikmärken, men just att verkligen se dem. När man inte är så rutinerad så fokuserar man så mycket på den uppgift man har för stunden, typ en svår korsning med högerregeln, att när man har klarat av det och tittar upp så är redan skyltarna förbi. De känns inte strategiskt/pedagogiskt placerade alls.

Bra att ni har fått lite sol i alla fall! :) Vi ska ha kanonväder i helgen såg jag. Oj, det händer nog inte så mycket på midsommar, jag ska ut till familjens sommarhus idag (Fredag, känns som Torsdag då jag fortfarande är uppe!) och kommer hem på Lördagen. De bor där på sommaren medans jag stannar i stan. På Lördag vet jag inte riktigt, men det blir nog lugnt. Jag är inte någon överdriven festarmänniska så det blir nog film eller något annat! Vad ska du själv göra innan festivalen börjar? :)

2012-06-22 @ 01:37:31
URL: http://Angelicategenfeldt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics