Fotbollshelg

2012-10-07 | 23:48:59
Fernando, strax efter sitt mål.
 
Missade matchen mellan Chelsea och Norwich i går, eftersom den spelades precis samtidigt som jag var i väg på kalas. Såg däremot reprisen på kvällen i stället. Chelsea gjorde sammanlagt fyra mål, varav det första gjordes av Torres. (Gillade att han sprang in i målet och hämtade bollen efteråt, haha). Sedan gjorde även Lampard, Hazard och Ivanovic mål. Riktigt bra jobbat! Matchen slutade med 4-1.
 
Cristiano efter sitt första mål.
 
Och i kväll hade vi då en El Clásico match på menyn. Barcelona vs Real Madrid, som ju alltid är fasligt spännande när de spelar emot varandra. Man vet liksom aldrig hur det ska gå. Och precis en sådan match blev det. Satt som på nålar under hela matchen. Frågan är dock om inte dessa matcher snarare är en Messi vs Ronaldo uppvisning, än en kamp lagen emellan. Haha. Nejmen, nästan alltså. De gjorde hur som helst två mål var, och matchen slutade accordingly med 2-2. Tråkigt nog blev Ronaldo skadad framåt slutet av matchen (axelskada). Men han fortsatte spela i alla fall. Det ska han ha all respekt för tycker jag. (Hans 2:a mål gjordes dessutom efter skadan).

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åhh <3<3

Seriöst jag fick en hjärtattack var femtonde sekund när Barcelona och Real Madrid spelade! Vad underbar den matchen var ändå. Synd bara att inte Real Madrid vann!

Och Torres mål var awesome med!

2012-10-08 @ 00:10:54
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Angelica

Åh gud vad jag önskar att vårt hockeylag inte spelade i så låga divisioner, saknar sport då jag läser din blogg! Speciellt nu när speedwayen haft sin sista GP-tävling för säsongen. Det får bli elitserien ..

Sv: Det är så psykologiskt jobbigt med prov under så många timmar. Man blir hungrig, vill gå på toa (vi måste legitimera oss och skriva upp oss på en lista om man gör det!) och man vill kolla sin mobil (förbjudet såklart) eller bara få säga ett ord på den tiden, men nej. Och skrivkrampen. Gud, den skrivkrampen är inte nådig.

Jag har det på datorn, men annars så går det på History Channel också. 19:00 & 23:00 imorgon, bland annat, samt någon gång under dagen! : ) 11:00 & 15:00, men det är samma program på de båda tiderna.

2012-10-08 @ 22:16:22
URL: http://Angelicategenfeldt.blogg.se
Postat av: Linn Carita

Hej Amanda! Tack för dina fina kommentarer. Hur står det till? Haft en fin dag hoppas jag.. Ta hand om dig.

2012-10-10 @ 16:00:28
URL: http://linncarita.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics