När man får rött kort

2012-10-28 | 23:42:00
Ja, jäklar. I dag har jag sett på två minst sagt energikrävande och intensiva fotbollsmatcher. (Den ena på det bra sättet, den andra på det lite mindre bra sättet). Jag tänkte att vi börjar med den mindre roliga. Nämligen matchen mellan Chelsea och Manchester United.
 
Torres (oförtjänta) röda kort.
 
Mina förväntningar inför matchen var att Torres skulle få göra mål. Han har nämligen haft måltorka i en period nu, så jag hoppades verkligen på ett mål från honom i dag. (Inte för att jag inte alltid gör det, men extra mycket nu). Han behöver det, liksom. Hur som helst. Till en början såg möjligheterna till att min önskan skulle slå in ganska så bra ut. Han gjorde några bra inlägg, samt var väldigt nära att nicka in en boll i mål. Men sedan hände det som inte fick hända: Chelsea fick, inte ett, utan två röda kort. Både Ivanovic och Torres blev utvisade. Och där satt jag och fattade ingenting. Helt fel beslut av domaren var det, helt klart. Sedan godkände de även ett offside-mål, vilket gjorde att Man Utd vann med 2-3. Kalla mig dålig förlorare, men anledningen till att de vann var pga idiot-domare. True story.
 
Sedan var det då matchen mellan Mallorca och Real Madrid. Gud, vad nervös jag var! (Fast egentligen inte, men ändå på något sätt). Kände att jag verkligen inte hade orkat med två förluster på en och samma dag. Och som tur var slapp jag det. Haha. Real Madrid vann med hela 0-5! Två av målen gjordes av Ronaldo, som i och med detta har gjort mål i åtta matcher i sträck. Riktigt grymt ju! Sedan tog de även in Callejón fram emot slutet (som även han fick in ett mål i 91:a minuten). Awesome! Var en riktigt bra match detta tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jeez vilken dag alltså! Helt sjuk Chelsea-matchen var, indeed. Vilken TOTAL CHOCK när Torres fick sitt röda kort. Det förtjänade han ju fan inte...

Real Madrid-matchen var å andra sidan AWESOME! <3 :D

2012-10-29 @ 00:56:17
URL: http://bymathilda.se
Postat av: sally

sv: tack! :D


kollade med på matchen, man blev bara arg på domaren! först offside mål sen rött på torres!

2012-10-29 @ 16:45:38
URL: http://sallysventorp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics