Two times Real Madrid

2012-09-19 | 23:09:00
Alltså herregud, vad intensiva de två Real Madrid-matcherna jag såg i går var! Som jag skrev här i går, skulle jag ju se både reprisen från den 15/9 och (går)kvällens direktsända match. Och eftersom de var så otroligt spännande, blev jag ju tvungen att blogga om dem!
 
I lördags var första gången de spelade i sina nya, mörkgröna kit. 
 
Den första matchen spelades mellan Sevilla-Real Madrid. Denna matchen gick riktigt dåligt, och innehöll en hel del drama. Det första (och enda) målet gjordes av Sevilla, endast två minuter in i matchen. Knappt en minut senare, utbröt ett bråk. Efter det var stämningen hela resten matchen väldigt dålig. Ronaldo missade även chansen till två frisparkar, på grund av att domarna var idioter (seriöst, sämst var dom). Första gången blev han neddragen, andra gången fälld. Sedan blev han även fälld ytterligare en gång till efter det, vilket resulterade i att han skrapade upp armen och började blöda. Och ungefär så slutade också matchen. Sevilla vann med 1-0. Skittråkigt.
 
Ronaldos skada i slutet av matchen.
 
Andra matchen spelades mellan Real Madrid och Manchester City. Denna gången gick det bättre. Det enda som var lite synd var att Ramos inte fick spela. Men hur som helst. Första halvlek var ganska så händelselös. Däremot var Ronaldo på hugget ända från första början, och sköt flera gånger mot mål. Redan då sa jag att "det känns som han kommer göra mål i denna matchen". I slutet av andra halvlek exploderade det, och alla målen kom på en gång. Det första var av Man City (0-1). Då genomgick jag en inre kris. "Ska Real Madrid behöva förlora i dag i gen?" tänkte jag. Krisen varade dock inte länge, och strax därefter blev det 1-1. Sedan återvände paniken igen, när det blev 1-2. Men även denna gång räddades situationen snabbt av ett 2-2 mål från Real Madrid. De kan när de vill, liksom ;)
 
Cristiano firar sitt mål.
 
Och sedan kom, såklart, matchens absoluta höjdpunkt. Ronaldos mål i den 90:e minuten. Fy faaan, vad glad jag blev då. Lyckan var total! Skrek rakt ut. Det var så underbart. Haha. Slutade alltså 3-2. En så jäkla grym match alltså. Lätt en av de bästa jag någonsin sett!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åh vad matchen mot Man City var spännande!! Vilken lycka när de ställde allt till rätta igen med sina mål, och Ronaldos mål i slutet där också. ÅHH. <3

2012-09-20 @ 02:38:54
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Lundaricardo

Hej!

Läser du på gymnasiet eller på KomVux? Eller kanske känner du till någon som gör det?

Vi här på Flyinge Jobbarena i Södra Sandby vill bjuda er som brottas med ämnena matematik och/eller fysik på gymnasiet, att använda sig av vår hjälp i dessa ämnen via vår blogg Lundaricardo. Ni hittar oss på:

http://lundaricardo.wordpress.com/

Den här hjälpen är helt gratis och är avsedd såväl för elever som lärarna. Mer information kan ni läsa i själva bloggen.

Var så goda...

/Lundaricardo.

2012-09-20 @ 13:34:41
URL: http://lundaricardo.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics