Julbakning och Klänningar

2013-12-21 | 18:11:15
I går blev det julbakning hemma hos mormor. Vi bakade vallmofrökaka och valnötskaka, och även om dessa kanske inte uppfattas som julkakor för andra, så är dessa kakor de jag förknippar med julen allra mest. Morfar brukade baka dem varje år, och vi har ätit dem varje jul så länge jag kan minnas. I år var första gången jag provade på att baka dem, och jag måste säga att de blev riktigt bra. Var där i ungefär fyra timmar, och passade på att ta en fika under tiden kakorna var i ugnen. Sen på kvällen blev det nachotallrik och skräckfilm. Såg "Insidious: Chapter 2". Den var bra, men ettan var nog lite vassare. Och man måste verkligen ha sett ettan för att ens förstå tvåan.
 
Inne på Nordstan.
 
I torsdags var jag med Tilda på stan och letade nyårsklänning. Vi var nog runt hela Nordstan tror jag. Trodde det skulle finnas massor med klänningar nu, eftersom alla ska köpa till jul och nyår. Men utbudet var nästan obefintligt, och de som fanns var i övervägande majoritet svarta. (Hade varit kul med lite färg, liksom). But oh, well. Sagan slutade lyckligt, och vi fick oss till slut en var sin klänning. Min är svart med guldiga blomsterdetaljer. Vad jag ska ha på mig på julafton har jag däremot inte bestämt mig för ännu. Det återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Elinore

Har aldrig ätit vallmofrökaka eller valnötskaka, men det lät super gott! :D
Jag håller med dig.. 1an var lite läbbigare tycker jag :)

2013-12-21 @ 18:19:43
URL: http://elinorejarlehag.com/
Postat av: Mathilda

Underbart att kakorna blev så perfekta alltså! Kände verkligen att jag skulle ha sett första Insidious igen nu innan vi såg tvåan, jag minns egentligen väldigt lite av den, så det var lite halvsvårt att följa med ja.

Woohoo för klänningarna förresten! <3

2013-12-21 @ 22:40:34
URL: http://bymathilda.se
Postat av: B E A T R I C E J O H A N S S O N

Jag vet inte varför men jag älskar nordstan! Har bara varit där ett par gånger men jag är typ kär i hela atmosfären:) Kramisar♥

2013-12-21 @ 23:29:28
URL: http://bbeatricejohansson.blogg.se
Postat av: Lollee

Hade med svårt och hitta en klänning... Sprang igenom hela stam, hittade tillslut en på Bikbok!

2013-12-22 @ 10:45:36
URL: http://www.galenilivet.blogg.se
Postat av: Olivia

Sv. Vad bra :) Vad gör du då? & god jul! Kramis.

2013-12-24 @ 12:29:47
URL: http://oliwiafoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics