Kaptensbindlar och Ballon d'Or

2013-01-07 | 22:55:42
Real Madrid spelade sin första match för i år, mot Real Sociedad i går eftermiddag. Efter deras senaste match (22 december) blev det väldigt mycket skriverier och spekulationer. Inte så mycket om matchen i sig, utan om att Iker Casillas (Real Madrid's målvakt och kapten) blivit bänkad. Anledningen sägs vara ett bråk mellan honom och Mourinho (deras coach). Bänkningen var Iker's första på tio år, så ni förstår ju vilken big deal det var. Även inför gårdagens match var han, till allas besvikelse, bänkad. Detta höll dock inte i sig länge, då deras "ersättningsmålvakt" Adán lyckades dra på sig ett rött kort sex minuter in i första halvlek. Och Iker fick återta sin plats i målet.
 
Iker vägrar ta emot kaptensbindeln från Cristiano.
 
Matchen då? Jo, den vann dom med 4-3. Matchens höjdpunkter var, förutom Iker's "återkomst", även när Ronaldo gick för att lämna över kapensbindeln (som han blivit tilldelad denna matchen) till Iker, men Iker putte bort honom och sa att han skulle behålla den. Det är precis sånna saker som får mig att gilla dem mer än vad jag redan gör. Så himla fint gjort! Eller som jag skrev på twitter: "Why so perfect?". Och Ronaldo behöll den, med besked! Han gjorde två mål, med bara två minuters mellanrum, varav en var en grym frispark.
 
I kväll sändes FIFA Ballon d'Or galan (en fotbollsgala), där bland annat Cristiano Ronaldo var nominerad till årets (2012) bästa spelare. Hans motståndare var Andrés Iniesta och Lionel Messi (båda Barcelonaspelare). Inte helt oväntat vann Messi, för fjärde året i rad. Och med "oväntat" menar jag att det kändes väldigt förutsägbart vem som skulle vinna. Visst, han är en grym spelare. Det säger jag inte emot. Men jag tyckte verkligen att Ronaldo förtjänade att vinna. (Han vann 2008, precis innan Messis vinstträcka började). Not pleased.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

IKER AW <3

Cris skulle ha vunnit.

2013-01-08 @ 00:15:29
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Linn

Har tänkt höra av mig massa gånger men som sagt så har ju jul & nyår och allt därtill varit och tagit upp tid. Med mig är det bara bra, back to school liksom! ska ju läsa engelska på ABF!

Hur är det själv? Vi får ta och hitta på något inom snar framtid tycker jag!

2013-01-09 @ 15:49:03
URL: http://thestalemate.blogg.se
Postat av: Fatma

bloglovin byte? :)

2013-02-26 @ 22:25:05
URL: http://fatmas.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics