Målfest

2013-11-01 | 15:53:25
Vet att jag typ aldrig bloggar om matcher längre (ett tag skrev jag ju om i princip varenda match jag såg), men efter att ha sett matchen mellan Real Madrid och Sevilla som gick i onsdags kväll, så kände jag mig nästan tvungen. Den var för bra för att inte blogga om, haha.
 
 
Först och främst så fick Bale äntligen chansen att visa vad han går för, genom att göra matchens första två mål. Det måste ha känts väldigt skönt, efter all den kritik som riktats mot honom sedan han bytte till Real. (Han fick ju inte någon drömstart precis). De köper in honom dyrt, så skadar han sig nästan med en gång (vilket leder till att han missar matcher). Och de gånger han väl fått spela, har det väl kanske inte gått sådär jättebra. (Men nu kommer det förhoppningsvis att bli ändring på det)! Ska bli kul att se hur det utvecklar sig..
 
 
Förutom Bale's två mål, gjorde även Benzema två mål. Och Ronaldo lyckades med ett hattrick. (Ja, nu hör ju själva. Denna matchen blev en riktig målfest)! Vid ett tillfälle blev även Ronaldo's tröja söndersliten, vilket resulterade i att han var tvungen att byta. (Trevligt när sånt händer tycker jag). Haha. Domarna fattade som vanligt en hel del tvivelaktiga beslut. Det som störde mig mest var nog en felaktig straff given till Sevilla, som tyvärr också ledde till mål. Det var riktigt onödigt. (Visade sig dock inte spela någon större roll i slutändan, men ändå). Det blev faktiskt totalt tre straffar under matchens gång, vilket inte händer varje dag precis. Många gula kort blev det också. Och ett rött, till en Sevillaspelare. Med andra ord så var det en riktigt händelserik match. En av de bättre på länge faktiskt. Slutade [7-3].

Kommentarer
Postat av: V I L M A L A ♔

Sv; det är bra! vill du inte göra ett byte? :)

2013-11-01 @ 18:00:33
URL: http://vilmala.blo.gg/
Postat av: Malin "Pinkpiercing" Johansson

*svar:* Förstår det :)

Samma här, fast den andra julkalendern är också bra men den slår inte den första, min favorit :D

Ikväll blire bowling och mat med Volvostegarna, imorgon ska jag hem till mamma på middag och på söndag blire kalas, själv då? :)

2013-11-01 @ 18:03:06
URL: http://pinkpiercings.se/
Postat av: Mathilda

Åh vilken match det var alltså! Gos <3
Fyfan vad jag störde mig på domarna bara, gjorde de något rätt alls?...

2013-11-02 @ 15:47:18
URL: http://bymathilda.se
Postat av: J o j z y ♛

SV: Ellerhur!
Är också en riktigt teknarkare :D

2013-11-02 @ 21:29:20
URL: http://jojz.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sv: Tack så jättemycket:) Och idag börjar en ny kurs för mig så det blir att gå på föreläsningen till den och sen tror jag att jag ska gå en sväng på stan också =) Själv då? :)

2013-11-05 @ 09:07:17
URL: http://olesenstjej.blogg.se
Postat av: Lotta

Sv: Vad duktig du är som kan hålla dig! Jag måste kolla så fort jag vet att det kommit ut ett nytt avsnitt. Är så himla nyfiken av mig :D

2013-11-05 @ 09:27:45
URL: http://olesenstjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics